Iris-4-Riel.reismee.nl

kippenbussen en hanen telefoons

Holatodos

zo hier zitten we dan in het warme Guatemala, tenminste dat dachten we. Het is hier namelijk gewoon koud!!!! en het regen seizoen wat we hebben omzeild wist het klimaat ook niet hier. wij zijn niet van suiker, en je kan je er tegen kleden, maar dat hebben we dus thuis gelaten. Uitgerust zijn we dan ook een beetje, want van de kou liggen we voor 9 ur op bed!

En nog meer uitgerust zijn we van het magische meer, lago Atitlan, wat een rust, heerlijk, zo rustig dat het enige waar wij ons druk over maakte is de eekhoorn die zijn vruchten op ons dak gooide:) Klinkt heel vervelend he?

Goed, tijd voor actie dus: We hebben de vulkaan San Pedro beklommen, een tocht die na 3 en half beloont zou worden met het mooiste uitzicht ooit! Echt onze gids rende naar boven, terwijl wij toch goed in vorm waren na een paar dagen rust, stonden wij al na 5 meter te hijgen:) De gids vetelde dat we op moesten schieten vanwege de mist die zou komen, daarom rende wij er hijgend achteraan. Waarschijnlijk hebben we niet hard genoeg gerend, want de mist was er helaas al, en hebben van het mooie uitzicht kunnnen genieten, DE MIST:) dus terug lekker rustig aan, nou, dus niet, de gids rende nog harder dan eerst. Wat bleek nou, niks opschieten vanwege de mist (die was er namelijk al) maar hij wilde de voetbal wedstrijd Barcelona tegen Arsenal kijken! Een voordeel, Michiel vond het best, zo kon hij ook de 2de helft bekijken:)

En dan ga ik vertellen dat we een nieuwe hobby hebben, en dat is DUIKEN! Dat was geweldig! we hebben een duik genomen in het krater meer, wat een ervaring! Wat een rust onder water zeg! Maar voordat ik relax was moesten er hele enge oef gedaan worden, zoals je beademing eruit halen en je bril vol met water laten lopen, best eng, maar ja als Michiel het netjes doet kan ik niet achter blijven toch? en uiteindelijk een geweldige ervaring gehad!

Zo uitgerust de kippenbus in. Dit zijn de lokale bussen, Opgepimpte school bussen uit Amerika, de een nog mooier dan de ander, o ja en opgevoerd! De bussen die wij hadden, hadden helaas geen kippen in de bus, maar wel met zijn 5en op een stoel waar wij met zijn 2en op zouden zitten. En als je dacht. nu is die vol kan er gewoon nog veeeel meer bij! uiteindelijk is het niet heel erg om met zijn 5en op een bankje te zitten, dan blijf je tenminste op je plek. De bus gaat zo hard, nog net niet op 2 wielen door de bocht, en als je met zijn 2en zit dan val je er wel eens af :) Ik denk als ik zeg dat hij rijd zoals ik winkel ieereen begrijpt wat ik bedoel? heel hard van de ene bus stop naar de andere om vervolgens erg lang te blijven staan om mensen binnen in de bus te krijgen:) Behalve als je uit stapt, dan wordt je rugzak gegooid van het dak omdat die inene haast heeft! Het leek wel een 8baan.

En dan de hanen telefoons, Een haan die denkt om 3 uur s´nachts dat de zon op komt, en de andere hanen die op hun beurt antwoord geven dat het niet zo is en dit de hele nacht vol houden:) Ja uitgerust was na de kippenbus en hanen telefoons dus wel over.

Na de vulkaan San Pedro vonden we het weer tijd voor vulkaan Pacaya. Nog niet helemaal herstelt van de spierpijn, maar de kans om lava te zien wilde we niet laten lopen. Dat was pas een vulkaan, de warme lucht kwam onder je vandaan, zo warm dat we marsmallows hebben kunnen eten. Deze vulkaan is nog actief en heeft 3 weken geleden een kleine uitbarsting gehad, vandaar dat hij nu wat minder actief was en helaas geen lava had. Maar dat mocht de pret niet drukken!

Na een lange tocht snel naar huis om op te tutten, want een za in Antigua wilden we niet missen, op naar een salsa party! We zijn in 1 van de hipste tenten terecht gekomen met de Jeroen van Inkel van Guatemala. Iedereen op de dansvloer bezig met hun eigen salsa pasjes, en hier en daar wat westerse die een echt dansje durfde te wagen, naast de soepele latino´s, maar he, zo´n hippe club dat we op tv komen van de red bull! en zo hip dat het rijen dik was buiten, en wij stonden binnen:)

Als ik het zo schrijf hebben we al heel wat gedaan in een weekje tijd, Nu waren we op pad naar Lanquin een resrvaat met grotten en lagoons. Onderweg hebben we besloten uit te stappentot ergenis van de bus chauffeur want onze bagage lag onderop. In Coban, een hele snelle beslissing en we zijn benieuwd hoe dit avontuur in de bergen wordt. slapen bij de maya! Al hebben we nu ook al een goede homestay. De bazin waar we de tour hebben geboekt boodt voor weinig een kamer aan, natuurlijk deden we dat. Niet wetende dat zij aan het einde van de stad woonde en vervolgens onze prive chauffeur is en een kamer hebben gekregen vol met troetelberen, hoe grappig is dat!!!

Adios, Iris y Michiel

Jalke

Hi Iris, Wat gaat het allemaal snel. Eerst in de sneeuw en nu in de ...uh..zon? Anyway, geniet ervan! Wij spreken wel weer af als je terug bent. Klinkt goed zo allemaal.
Dikke kus Jalke

sandra

hHehe een berichtje
Ik kijk al de hele week uit naar een berichtje van jullie
Ik dacht al dat jullie verdwaald waren
jeetje al weer een week weg en al weer zoveel gezien :) mist, geen lava
maak er nog een fijne vakantie van en ik hoop snel weer iets van je te zien
dikke kus sandra

Els

Ha iris en Michiel,
Fijn om te horen dat het jullie goed vergaat en dat er al zoveel is gezien en gedaan. Je busverhaal is zo leuk en herkenbaar, zo was 't in India ook. En elke keer maar denken dat je laatste uur is geslagen ;-)

o ja, de mol is bijna bekend....maar dat mogen jullie fijn gaan kijken als je terug bent...dan heb je iets om naar uit te kijken! En het weer hier is....lente...ook fijn :-))

Geniet ervan!
Liefs....

Sonja

Hé Iris,

Leuk om jullie verhalen weer te kunnen lezen! Het klinkt fantastisch (op enkele minpunten na, zoals die hanentelefoon!).
Hier is het weer trouwens heerlijk. Ik denk dat jij al in het zonnetje in bikini in de tuin zou kunnen zitten!
Groetjes aan Michiel en tot snel weer.

X Son

annelies

Hey iris en michiel, eindelijk een verhaal haha. Zoveel al gedaan in een week. Jammer van de mist en de lava. Geniet maar lekker van jullie vakantie en kijkl al uit naar jullie volgend verhaal!!

Xxx annelies

Yvette

Fijn om te horen dat jullie het, ondanks de kou, goed naar je zin hebben! Zo te zien heb je trouwens de "beroemde" markt overgeslagen, want daar wilde je gisteren toch heen? Of is de planning omgegooid en ga je er later nog heen?
X

Astrid

O Iris, schrijf een boek...de reisverhalen van.....echt hylarisch hoe jij alles omschrijft wat je beleefd. Rijden zoals jij winkelt hahahahah en dan die hanen ihihihih.....en zo romantisch tussen de troetelberen!!!
Veel plezier en nog vele verhalen!!
Kus Asrid

martine

Heer en wat vonden jullie van panajachel? en chichicastenango al gedaan? geniet er van!

Dennis

Gaan jullie nu 'n keertje mee 'n duikje maken in Oostvoorne?
Gr.
Dennis

Agnes

Zo te horen hebben julllie het best naar jullie zin! Veel plezier nog. Groetjes Agnes

edith

Leuk om weer mee te lezen!!! Geniet nog even!!

groetjes van ons!