Iris-4-Riel.reismee.nl

So far so good

Zo, eindelijk ben ik in Myanmar, in Kalaw. Maar daar is een hoop aan vooraf gegaan.

Om te beginnen het tandarts project in Cambodja. Voor de mensen die het niet weten: ik ga terug naar Cambodja om samen met Els de kinderen mee te nemen naar tandarts, met de nodige behandelingen en eventueel als er behoefte naar is dit ieder jaar aanbieden. Dit jaar heb ik een paar kleine acties gehouden, zoals schminken op een feestje van mijn nichtje Charlotte, een lege flessen actie en ik heb heel wat verlofuurtjes van mijn collega's gedoneerd gekregen. Doordat mijn ticket net zo duur was voor 2 weken als voor 4 weken, heb ik er 2 weken vakantie aan vastgeplakt. Na lang nadenken is mijn keus op Myanmar gevallen. Ja het was geen makkelijke keus, maar na goed na denken en veel te hebben gelezen voelde het goed om te gaan. Met 8 kilo aan kleren en een tas vol tandpasta, tandenborstels en kinderkleren kwam ik toch aan de 20 kilo. Maar de bedoeling waseigenlijk om veel achter te laten om zo een hoop souveniers mee terugte kunnennemen.

Zo ging ik dus maandag 30 maart het vliegtuig in. Wel met pijn in mijn hart, want ik liet Michiel weer een maand achter. En Els komt 26 april aan en ik ga al weer weg op de 29ste. Ik ga er in mijn eentje er een leuke tijd van maken. De vlucht naar Bangkok was vooral koud, maar eenmaal in Bangkok was het bloedheet. Uiteindelijk een leuk hotel gevonden met een zwembad. En daar lag ik dan eindelijk, ingesmeerd en al, en wat gebeurd er? juist, het begon te regenen en dat is de hele middag niet meer gestopt. Ook in Bangkok stonden de straten blank. Ik had een deja vu met Vietnam, maar nu zat ik veilig hoog en droog en liep ik niet door de straten. Mijn vlucht na Yangoon zou de volgende dag om 7 uur vertrekken, dus 4 uur 's ochtendsal op pad. Dan verdien je wel een massage toch? en die was heerlijk.

Eenmaal in Yangoon aangekomen wilde ik meteen door naar Kalaw, daar kan je goede trekkingen doen, met home stay. Nadat ik een bus had geboekt, wel een middenstoel omdat de bus vol zat, zou ik 16 uur later aan komen. Doordat ik geen tijd had om geld te wisselen op de zwarte markt heb ik het uiteidelijk bij een guesthouse gedaan. Lachen joh, de Kyat is namelijk niet veel waard, dus voor een paar dollar heb je een berg geld!!!

en aangezien je in dit land nergens kan pinnen of aan geld kan komen is dit de enige optie. Met een stapel geld de bus in.Eenmaal aangekomen bij de bus leek de bus totaal niet op het plaatje, zelfs de kleur hadden ze niet goed! En al helemaal de airco niet. Dus dat was zweten. Gelukkig kreeg ik wel een goede stoel. Denk ook niet dat ik het had vol gehouden 26 uur op een houten stoel te zitten. De weg was erg hobbelig, maar ze werken aan de weg, dus over eentijd ben je er zo. De weg was ook afgesloten, zelfs de buschauffeur moest de weg vragen. Ja, dan ga je je wel zorgen maken of het wel goed komt. Er was 1 weg voor ons en het tegoedkomende verkeer en heel heel veel haarspeld bochten. Met kuilen vanhier tot tokyo. Maar na 12 uur rijden werd ik van de bus gezet. In het pikke donker, en 4 uur eerder dan normaal. Ik was perplex! Normaal is 16 uur in Azie toch wel 20 uur!

De man met wie ik mee ging voor een guesthouse vertelde dat er een nieuwe weg was. Hihihi, als dit een nieuwe weg is? Maar ik kon in ieder geval wel in een lekker bed slapen.Ik heb na een goede nacht rust lekker door Kalaw gewandeld.Ik word wel raar aan gekeken, maar er wordt vrolijk terug gezwaaid. Zelfs zonder mijn kaartlezer Michiel heb ik alles kunnen vinden, wel met een omweg weliswaar, maar ik ben er gekomen. Heel bijzonder was dat ik thee heb gedronken met een monnik.

En ik kreeg eten van hem, terwijl ze zelf niet mogen eten na 12 uur? Heb dus niet heel veel durven eten.En dan op zoek naar internet. Nu was ik al gewaarschuwd, maar het is echt niet te vinden. Of het isheel langzaam en hotmail van de staat kan niet worden geopend. Laat ik nu die net hebben. Ik kan wel via de outlook van iemand anders naar mijn outlook sturen. Gelukkig wist ik die uit mijn hoofd, dit verhaal stuur ik dan ook naar Michiel met de hoop dat hij het op de site kan zetten. (noot redactie: bizar om opeens mail te ontvangen over je vriendin van ene Harry Singh)

Morgen ga ik op trekking voor 3 dagen, dus3 dagen de rimboe in. Ik ben benieuwd maar heb er veel zin in.

Ta ta,(doei) Iris

Reacties

Reacties

tessa

sjee iris, ik wist helemaal niet dat je plannen had om terug te gaan en nu zit je er alweer!!!!
Wel weer een geweldig idee, ik hoop dat het allemaal gaat lukken, veel succes!!!!!!

Claudia laukens

Wat ben jij een stoer wijf zeg !
Helemaal in je eentje daar in de middle of nowhere. Hoop dat je weer een geweldige tijd zult hebben.
gr. Claudia (mama van Tessa)

Annelies

Ha Collega,

Vind het echt knap van je dat je helemaal in je eentje dit gaat doen echt geweldig petje af hoor!!!! Nou meid weer een heel leuk verhaal om te lezen en hoop dat er nog meer volgen. Mis je echt hoor op de groep en dat meen ik serieus en de kids ook. Nou meid Succes verder en ik kijk al uit naar het volgende verhaal

Astrid

Fijn dat je goed bent aangekomen! Veel succes en plezier de komende weken en doe voorzichtig.
Groetjes

Jalke

Spannend weer zo op avontuur. Geniet ervan en bedenk dat het heel erg moedig is wat je doet, daar weer voor de medemens zorgen. Ik heb veel respect voor je en wens je veel succes! Maak je niet dik, jij kan dit alleen en je komt vast en zeker een heleboel leuke mensen tegen.

Liefs Jalke

Susanne

Wat een dozen zijn wij, dachten namelijk dat je pas veel later zou gaan... tijd gaat snel.
Heerlijk om al je belevenissen weer te lezen. We zijn hartstikke trots op je dat je de kinderen daar helpt en dat je in je uppie daar op pad gaat en van alles meemaakt. Geniet ervan, pas goed op jezelf en heel veel succes !

Liefs
Patrick, Susanne, Sannah en Lisa

Inkepinkie

Hey Iris!
Leuk he dat internet?! Nou, je zult dit berichtje vast pas lezen als je in Cambodja bent. Suc6 met de opening van het project en....see you there!!
Ik ben nog druk bezig met het sparen van tandenborstels....hihi.
Tot snel!
Liefs,
Els.

Anja

Ha Meissie,

Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat!!!
Geniet ervan en zorg goed voor jezelf!!!

Ik lees je wel weer .....

Liefs Anja XX

Edith

Hoi schoonzus,

Fijn om zo snel al weer wat te lezen. Maak er wat van! Tot de 30e! Hoop dat je zo moe bent dat wij in ieder geval boven jullie eindigen met de puzzelrit :-).

Pas goed op jezelf!!!!

Dikke kus van je broer, schoonzus en de meiden!!!!

Heleen

Hey Iris!!!
Ik kwam toevallig op je site terecht en zie nu dat je gewoon alweer op reis bent!
Stoer hoor!!!
Heel veel plezier en succes met jullie tandartsactie!!!!

groetjes, heleen

Sabine

Hey Iris!!

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen
maak er een leuke tijd van meis!

dikke kus Sabine

marga

dag held! geweldig dat je hebt doorgezet en (in je uppie!!) naar myanmar bent gegaan! hoop dat je trekking net zo mooi is/was als de mijne, met een homestay en een nacht in een klooster, héél bijzonder! je hebt een mooi verhaal geschreven en ik ben ook erg benieuwd naar je project in cambodja... ik heb soms vreselijke heimwee naar deze landen! bij inle lake is het internet trouwens best ok, even vragen of ze het systeem willen kraken en dan kun je "gewoon" op hotmail!
geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende belevenissen!
liefs van marga (uw reisadviseur...?!) X

Tessa v. M.

Hey lieve Ir,

Ik hoop dat je snel weer een nieuw verhaal op je site zet! Erg leuk om met je mee te kunnen lezen en leven. Goed dat je jezelf prima red daar, maar daar twijfelde ik niet aan. Geniet er van! Neem je even contact op met dr. Vyrak als je in Cambodja bent, want ze zouden het allemaal erg leuk vinden als je langs komt! Mail me maar als ik nog wat voor je kan betekenen.

Hele dikke kus en geniet ervan!

Tessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!