Iris-4-Riel.reismee.nl

wereldjuf wordt wereldreiziger

Wereld juf wordt wereldreiziger !!!!!!!! Een mooier compliment kan je je als juffie niet krijgen!

Michiel: 'iris wil je met me trouwen?' Iris: 'nou, ja, alleen als we op wereldreis gaan!'

Wat als grapje is begonnen is werkelijkheid geworden. en ik was natuurlijk nooit getrouwd als ik dat niet leuk had gevonden, en Michiel zou nooit op wereldreis gaan als hij het ook niet had gewild!

Maar goed, we zijn inmiddels begonnen aan ons avontuur. hier zijn we al een aantal jaar mee bezig en leven we naar toe. Maar nuhet ook zo ver is....

Voordat we weg gingen moesten we natuurllijk een aantal dingen regelen: oppas voor het huis, de kat, auto en zorgen dat er niet teveel kilo mee ging in de tas. Alles gelukt, behalve dat laatste! zelfs na zoveel jaar reizen, wetende wat ik aan trek, en vooral niet aan trek..........durf ik het aantal kilo'sniet hardop te zeggen, zoveel is het! (waaronder heimwee post, plasbuisvisjes pakket en 5 kilo drop!) (en echt, er ligt al heel veel kleding bij Michiels ouders!) dit hebben we gemerkt toen we in de spits in Moskou met deze backpacks op ons rug de metro in gingen! 1 voordeel, 1 keer draaien en er waren wat Russen gevloerd hahaha, deze gooide we gewoon om met onze tassen. En dat terwijl de Russen zooooo vriendelijk waren, iedereen heeft ons met handen en voeten de weg gewezen!

Doordat de oppas van ons huis al iets eerder kwam, mochten wij heel lief bij Michiels ouders slapen. Het nadeel hiervan was, dat ik door eenbepaalde gene heen moest: Ik die al op mezelf woon vanaf mijn 18de heeft de onderbroeken door haar schoonmoeder laten wassen!!!! Maar het voordeeel was dat er heerlijke zuurkool met worst klaar stond, de wasgestreken werd en er een lunch pakketje klaarstond! geweldig toch?

Hoe lang ik hier ook naar toe heb geleeft,zo zwaar mij het afscheid viel. Zeker van mijn werk. Na 7 jaar sluit ik een periode af, een periode waar ik met heel mijn hart en ziel heb gewerkt. Het afscheid van de collega'sis een super leuk aandenken, waar veel tranen gevloeid zijn, en niet alleen door mij! Maar het afscheid van de kids viel mijnog zwaarder, het liefste wilde ik verdwijnen deze laatste dag en niemand onder ogen komen. de laatste weken heb ik dan ook extra gekroeld. Dit shirt heb ik ook van eenB gekregen, een mooier compliment kan je niet krijgen toch? en als T dan zegt: Juf Ilis is op vakantie met heeeeel de wereld! ja dan breekt je hart ook hoor!

En dan ook nog een heeeeeel lief afscheid van mijn vriendinnen! Super leuk, en zo emotioneel voor mij was die dag!

En dan ook nog eens ons eigen afscheidsfeestje, meer afscheid nemen kan je niet toch? Totdat Olav, de vlaggen man, met zijn assistentes Karin en Sonja om 6 uur in de ochtend bij de auto stonden om ons uit te zwaaien. En ja, dit afscheid heeft de laatste tranen heel hard laten stromen (dat ik die nog had!!!!!).

Lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, collega'sen alle anderen! bedankt voor jullie steun, energie ook wij gaan jullie missen, maar met alle post, chris toffels, geluks poppetjes, vriendschapsbandjes kunnen we genoeg aan jullie denken. En we hopen een leuke tijd te beleven, te leren en veel teontdekken!

Ik zit hier met emotionele gevoelens (arme Michiel). Eindelijk zijn we in Moskou, waar ons avontuur begint, dit maakt mij blij heel erg blij........(of heb ik gewoon te weinig geslapen na het super concert van Coldplay waar we samen met Martine en Chris vooraan stonden?)

Proost! op ons avontuur!

groetjes iris & Michiel!

Ps: Wisten jullie eigenlijk dat Michiel Russisch kan lezen? Zonder probleem heeft hij de weg door de metro gevonden........

Reacties

Reacties

annelies

Ja lieve collega, jullie avontuur is begonnen!!!! Mis je wel heel erg hoor op de groep!!!!! Maarja is niet anders! Onwijs veel plezier en geniet ervan,

Dikke kus

Martin, Bianca & Demi

Beste Iris & Michiel,
Heel veel plezier en mooie momenten tijdens jullie wereldreis. Geniet ervan!!! Maar dat gaat denk wel lukken...
Groetjes Martin, Bianca & een dikke knuffel van Demi:-)

Edith

Lieve Iris en Michiel,
Moest aan jullie denken gisteren, geniet van de reis....! Maak er wat moois van en kom gezond weer terug...!
Xxxx

Anja

Hey wereldreizigers,
Een hele mooie, waanzinnige reis gewenst. Geniet er heel
erg van en zorg/pas goed op elkaar!!

Liefs; Anja

Yvette

Ik weet niet wat ik allemaal nog meer kan zeggen dan dat ik niet al gezegd heb. Dus hierbij nog maar een korte...
Have fun!
X

sabine

heel erg veel plezier!!! geniet er lekker van!!

liefs sabine en faith

Maria en Henk

Eigenlijk hebben we geen afscheid genomen en dat doen we ook niet want jullie komen een keer terug.
EEN HELE GOEDE REIS.

De Buurman

Kristelle & Jake

Heel veel plezier op jullie reis, geniet ervan, dan kunnen wij ook van jullie verslagen genieten!!!

Tot volgend jaar!!
Liefs Kristelle en Jake

Olav en Sonja

We gaan jullie verslagjes zeker lezen. Leuk om bij te blijven. Ook lief dat je mij vandaag een sms stuurde.

X

Appelsientje Beach Team

Dagdag! Wij willen jullie nog even heeeeel veel lol wensen op jullie reis! Geniet ervan en doe geen dingen die wij ook niet zouden doen! Aju

marga hermans

hoi iris! ken je mij nog? vietnam/mekong delta zomer 2008?! :)
wat leuk om na ál die tijd weer een reisverslag van jou te lezen. ook al kennen we elkaar eigenlijk niet echt: ik ga je volgen! een wereldreis, wát een onderneming! dat wordt hard 'werken'!! :D
en omdat ik geen idee heb over je/jullie planning (jullie zelf misschien ook niet?!!), wordt het iedere keer een verrassing van waar uit het volgende bericht komt!
enjoy & safe travels!! :)

Esther

Leuk jullie eerste bericht te lezen. Goede reis!
Groetjes van de huisoppas ;) x

maryse

Heel veel plezier. Kijk er naar uit om mee lezen met jullie avonturen!!!
Groetjes maryse

Ab en Koosje van Bokhorst

Dat jullie veel mooie en leuke avonturen beleven, en pas goed op elkaar.

Caroline

Ben heel benieuwd naar de reisverhalen die hier allemaal gaan komen. Geniet van deze geweldige reis, maak veel plezier en pas goed op jezelf en elkaar!!!

Liefs Caroline

thijs

Ik had jullie wel ff op de trein kunnen zetten, Ben al in sint Petersburg. Tot volgend jaar, Groeten.

Mila en Eva

Lieve Iris en Michiel,

Eva wilde Iris graag een berichtje sturen:

"Lieve Iris, ik mis jou. Een hartje voor Iris en dat ik heel verdrietig ben dat je niet meer bij mij in de buurt bent. Ik ben wel een beetje bang dat ik je nooit meer terug zie"

Heel veel plezier in Rusland en geniet er lekker van.

Een dikke knuffel en kus van Eva

Linda Stoof

He Iris, niet gezien bij Coldplay :)
En super dat jullie op weg zijn. Hoorde van Angelique dat het zover is, heb je opgezocht en hou je in de gaten! ;-)
Misschien zien we elkaar nog, ergens op de Filipijnen. Ik ga nl van 8 tm 29 dec.
Reuze benieuwd naar alle avonturen en ik vind het nog altijd superstoer! Enjoy!
~ Linda (die van de sportschool :))

Patricia Schlärmann

Het is begonnen! Ik kijk uit naar jullie reisverhalen!

Veel plezier...

En Chiel: alles gaat goed hier op kantoor!

Groetjes Patries

Gerrie

Hallo Iris, passen jullie goed op jezelf, wij kijken uit naar jullie reisverslagen. Hier is het beloofde emailnummer. henk@fysiotherapiemoordrecht.nl
Liefs Gerrie.

Marjolein

Geniet ervan. Hans en ik volgen jullie!

Dennis

Hoi Iris en Michiel, volgens gaan jullie een geweldige tijd mee maken met allerlei ervaringen waar wij alleen maar van kunnen dromen. Geniet van de enorme reis en ik kijk uit naar de verslagen. Wij gaan jullie enorm missen en stiekem hopen we dat de tijd toch eigenlijk wel snel gaat.
Gr. Dennis en natuurlijk Marian plus de kids. Iris, Maartje is erg blij met haar cadeautje.

Niek

Hoi Iris en Michiel. Geniet volop van de wereld!!!! . Blijf jullie volgen . Spinning niet vergeten anders verleer je het nog.

Chris SPIVO

He Chiel en Iris, goed om wat van jullie te lezen. Heren 2 mist een midden!! (lees: ik moet op midden ;))
Veel plezier jullie 2. Geniet van de reis en elkaar!

linda van pelt

Zo iris :) k mis je nu al :p hahah waren samen aan het aftellen maar mijn vakantie zit er op k mag morgen weer beginnen en. Wees blij want de jouwe gaat nog heeeel lang door k ben jaloers benieuwd naar je andere verhalen heel veel plezier dikke kus en kroel van mij !!

Daphne

Hey iris,
Super veel plezier onderweg en geniet van al dat moois wat jullie gaan zien. Leuk stukje geschreven, maar tijd voor een nieuw stukje hoe jullie het daar hebben. Ben niet nieuwschierig hihi.
Xxx

Celina Verbree

Hoi Iris en Michiel, mijn vader vertelde van jullie wereldreis en heeft de link door gestuurd. Wij gaan jullie ook mee volgen. Heel veel geluk en plezier groetjes van ons 3 Nederbelgen

Schoonzus

Hoi Iris en Michiel,

hoe is het? Ben zo nieuwsgierig waar jullie nu zitten en hoe het allemaal gaat!

Xxxx

Anton en Anita

We zullen jullie volgen en ik verwacht dat de rugzak steeds voller komt te zitten met aandenken en mooie herinneringen en minder met ballast/heimwee.

liefs

Astrid

Lieve Iris en Michiel
We teren nu al een week op dit stukje uit Rusland.....hoe is het daar bij jullie???? Waarschijnlijk en hopelijk hebben jullie het veel te druk om aan ons te denken :-)
Liefs xxx

Arthur & Janneke

Hey medereizigers,

Zijn jullie al in Mongolië? We gaan er morgen heen en moeten om 4.00 uur naar het station (vroeg...).

Veel plezier op jullie reis!

irma

lieve iris,

jeetje week 1 en 2 zonder jou heb ik overleeft hoor, maar nu begin ik je wel te missen hoor. besef nu echt dat je weg bent en niet alleen even op vakantie. gewoon 9 maanden op reis. nou luitjes heel veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!