Iris-4-Riel.reismee.nl

Ik kan de Nijmeegse vierdaagse aan

Ik kan de Nijmeegse vierdaagse aan hoor, maar ik weet niet of mijn dure schoenen het aan kunnen. Ik heb van Kalaw naar Inle lake gelopen, gemiddeld 20 km op een dag, dus rond de 7 uur lopen.
Ondanks dat ik niet heb getraind heb ik wel gemerkt dat ik dat wel aan kon, ondanks de spierpijn, de blaren en de hitte. Maar de 2de dag vielen mijn schoenen uit elkaar! Ik heb ze moeten tapen. Zodra ik foto's kan plaatsen laat ik ze zien hoor. (De foto's op de site zijn nu nog allemaal van vorig jaar) Dus ik kwam gebroken in Inle aan.

Inle was heerlijk relax, de mensen hier wonen boven water. Niet alleen de mensen maar ook een mini varkensstal boven het water. Als je met de buurvrouw wil kletsen moet je gewoon een boot pakken. En er liep een kat in 1 van de huizen, zielig eigenlijk, of die kat kan zwemmen? Ik heb een boot ritje langs de drijvende tuinen gemaakt, grappig om te zien dat er gewoon tomaten groeien en druiven op het water.
Met nog een paar anderen hebben we rond gefietst rond het Inle Lake, maar halverwege natuurlijk wel een boot genomen omdat het wel een heel groot meer was. Dus aan de andere kant terug gefietst, en als echte Nederlander zette ik de Tour de France in en ging er als een speer vandoor. Iedereen volgde mij, de haas. Maar na een uur waren we er nog niet, dus na even goed gekeken te hebben hadden we 10 km eerder de afslag moeten nemen hihi. Ik mocht dus niet meer voorop. 10 km is niet zoveel, maar wel bij 36 graden op een mini fietsie.

Na de volgende dag heerlijk door de rijstvelden te zijn gelopen (lees er invallen) en uitgenodigd te zijn bij een familie, die dat zag en aan het werk was in hun komkommer akker, om thee te drinken in hun mini schuil hutje. En alles aan mij mooi vond van oorbel tot ogen en huid, en alleen maar lachen.
Ik had een raar idee door Inle te lopen, het leek in mijn ogen wel een filmdoek, mensen die zich wassen in de rivier, kinderen die spelen op waterbuffels. Het zou zo opgezet kunnen zijn. En schoon dat het was, geen ongedierte gezien helemaal niks.
Tot ik om de hoek de vuilniswagen afval zag dumpen en hier kinderen naar toe zag rennen voor flessen en blikken.

Na afscheid te hebben genomen van de trekking groep ben ik verder gegaan naar Mandalay (toch raar na een week met elkaar te zijn opgetrokken weer afscheid te nemen). Ik moest aan de kant van de weg gaan staan en een pick-up nemen naar het bus station. Na 2 over volle pick-ups voorbij te hebben zien gaan bleek dus dat deze doos aan de andere kant van de weg stond. En tegen die tijd was het natuurlijk al een beetje laat. Maar gelukkig zijn er genoeg moto drijvers die je graag willen brengen over de hobbelige weg!!!

Daar zat ik dan te wachten op een bus die voor mij zal zijn, alles in het Myanmar geschreven natuurlijk. Maar er zijn allemaal helpende mensen die mij graag de weg willen wijzen, of het nu de goede bus is of niet. Na 3 keer van bus te zijn veranderd zat ik in een zogenaamde airco bus met de ramen open, met hele gezellige muziek.
Alle liedjes heb ik voorbij horen komen, van Abba tot de pizza hut tot de Bangels en de Petshop boys, noem maar op! Maar dan wel in het Birmees. Eigenlijk klinkt dat nog niet zo gek.

Ik hoop dat alles goed met iedereen gaat, ik kan zelf mijn hotmail niet openen en niet altijd de site, dus hoop veel berichtjes te kunnen lezen als ik in de bewoonde wereld ben!!!!!

Tata, (doei) iris

Reacties

Reacties

Ingrid

Hi Iris,
Wat een indrukwekkend verhaal hier, ik neem er nog een paaseitje op!
Liefs

mARTINE

hEE poes!
Wat leuk wat van je te horen, ik had michiel al bezorgd ge-smst, maar die kondigde jouw mail al aan. Klinkt erg spannend!
Dikke x

Tessa v. M.

Hola stoere chica!

Goed om weer een leuk verhaal te lezen! Mooi dat je veel mee maakt. Dat wordt weer lekker bijkletsen als je terug bent. Hier niet veel te melden hoor, het is mooi weer en ik ben net met een glas prosecco in slaap gedonderd op het balkon. Niet echt veel spannends dus. Morgen weer aan de bak ;-(

Carpe diem!

Kus Tessa

Tessa Ruigrok van de Werve

Onderschat de vierdaagse niet hoor(zegt een trotse 4x50 loper;-), al zal het lopen daar over niet geasfalteerde wegen en de temperatuur het ook wel zwaar maken, leuk om weer een verhaal van je te lezen, als je terug komt kan je altijd nog columniste worden!

marga

ontzettend mooi, leuk en herkenbaar weer! gaaf om jouw verhaal nu te lezen! helaas denk ik er veel te laat aan, anders had je mijn "rivierkindjes" in mandalay foto's moeten geven, daar heb ik vriendjes gemaakt met heel lieve kinderen!... helaas... volgende keer eerder aan denken en vooruitplannen! ben benieuwd naar je volgende verhaal! happy trails! xo

Annelies

Hoi Hoi,

Ben erg benieuwd naar de foto's van die schoenen haha. Jeetje wat knap van je om zo;n eind te lopen en dan ook nog in die hitte. Wist helemaal niet dat dat kon, dat die tomaten en die druiven op het water groeiden. Nou meid kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Annelies

Anja

Jeetje arme schoenen en ook jou voeten natuurlijk!! Hoop dat je ze een beetje goed heb kunnen verzorgen!! Véél plezier nog .....!! tot lees weer ........

xx Anja

Sonja

Hoi Iris,
Leuk om je verhalen weer te kunnen lezen! Vandaag voor het eerst. Wist niet dat je weer schreef en ik stond verkeerd in jullie mailinglijst, dus er kwam ook niks binnen! Maar ga nu de schade inhalen!
Wat een sportieve actie!! Schoenen die zijn getaped lopen vast niet lekker! Veel plezier nog.

X Son

Yvette

Hehe, goed om weer wat van je te horen. Begon me al een beetje zorgen te maken. Ik dacht al bijna dat ik volgende week op rescue mission naar Myanmar kon in plaats van Singapore en Maleisie. Maar als ik 't weer zo hoor is Myanmar ook weer erg bijzonder. Ben benieuwd naar je foto's!
X

Mieke

Leuk verhaal! Fijn dat je zoveel beleefd.
Ik groei inmiddels gestaag door. Mijn buik heeft inmiddels de omvang van 105cm bereikt :)
Alles gaat goed hier. Ik heb zelfs al een keer geyogaat en gegymt. Wie had dat gedacht?
Hoop je snel weer te zien bij terugkomst.

Hugs Mieke

Marian

Hee Iris,
Ik had even wat problemen met het openen van je site maar nu het lukt wil ik je even een dikke kus sturen van Maartje.
Ik heb haar al je verhalen voorgelezen.. en ze slaapt er heerlijk van (geintje) Nou veel plezier nog enne ik heb schoenen genoeg dus als je er een paar wil lenen... Doeg XXX Marian

tineke

he iris,

heb vandaag al je verhalen gelezen ... ik ben bijna niet meer in mijn eigen huis en als ik er even binnenvlieg check ik niet altijd mijn mail ... maar heb nu vakantie en heb alle mailtjes naar Rens doorgestuurd. blijf het echt heel stoer vinden wat je daar zo in je eentje allemaal regelt en ook mooi om te lezen wat je daar allemaal voor de kids betekent. heb ook Els haar verhaal net gelezen en het blijkt wel dat jullie onvergetelijk zijn ... lijkt me super om na al die maanden zo`n onthaal te krijgen. he, nog een paar daagjes. geniet er nog van en succes met het project. ik zal Els deze week een berichtje sturen maar doe haar alvast de groeten .....en veel pleizer samen!

Tineke
X

nelly van hoek

Heb genoten van je verhalen jammer dat er geen foto s bij waren. Wanneer kom je boek uit? De reis verhalen van Iris! En wat gaat de tijd snel, je bent alweer haast thuis. Maar dat is ook wel weer lekker lijkt mij, op de bank naast je lover. Groetjes Nelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!