Iris-4-Riel.reismee.nl

Gekkenhuis

Gekkenhuis!!!!

Echt ik heb genoeg van het waterfestival. Hier in Myanmar vieren ze 4 dagen nieuw jaar en dat doen ze door iedereen te bekogelen met water!!!!! Echt het water komt overal uit, brandslangen, emmers, van 4 hoog en iedereen is happy (dronken dus) en het regende ook nog eens! Als toerist ben je bonus punten, dus ben 4 dagen miss Wet-shirt geweest. De eerste dag vonden wij het allemaal nog wel leuk. Er staan podiums met tuinslangen, de politie regelt het verkeer en trucks afgeladen met mensen gaan door het waterfestijn. Groepen dansen op straat en zijn te dronken om te denken dat de bus misschien niet meer kan stoppen! Om goed in te burgeren zijn we natuurlijk in een pick-up gesprongen om ons nat te laten maken, eigenlijk doet het allemaal heel erg pijn. 1 dag is leuk, de 2de dag ging ook nog wel maar de 3de en 4de dag, ik had het helemaal gehad. Zelfs toen ik zag dat kids water in de trein gooide vond ik dat heel grappig, tot ik er zelf in zat! Dat was toch niet zo grappig. Gelukkig zaten we met een hoop gezellige toeristen in het zelfde schuitje. Dat geeft al snel een gezellige sfeer en dan drink je whisky voor een dollar en koop je dvd's. Jammer genoeg heb ik daarom Yangoon niet goed kunnen bekijken, want je zorgde er wel voor dat je niet op straat kwam.

Wel ben ik samen met Steve (mijn aangenomen kaartlezer)naar Twante geweest. Gelukkig maar dat hij mee ging want heb nog steeds een beetje problemen met kaartlezen en had anders echt op een andere ferry gezeten. De heen reis viel nog wel mee, maar volgens de lonely planet zou je in dit stadje het delta leven zien............ Nou, het had iedere straat van iedere stad kunnen zijn. We zagen wel een school waar kinderen waren dus zijn we daar even langs geweest. De meiden kregen traditionele danslessen, dus kregen wij een king en queen stoel aangeboden en een paar mooie dansen. Heel het dorp in rep en roer, de radio deed het niet, maar iedereen kwam hem maken. Zelf mocht ik ook mee dansen, en dan kan je 8 jaar hebben gedanst, naast deze meisjes was ik wel een hark en werd ik nu uitgelachen of toe gelachen?! Aan de lerares heb ik de kinderkleren gegeven die ik al 2 weken overal mee naar toe nam. Zelf heb ik het niet gezien maar Steve zei dat ze moest huilen. Dus Rebecca, de kleren hebben een goed huis gekregen en dat gaf een fijn gevoel. Dat is voor het eerst dat ik het gevoel had dat deze mensen heel puur waren. Jammer van dit verhaal is dat we ook nog terug moesten. Er is 1 weg, waar duizenden mensen staan te dansen dus je begrijpt dat 30 minuten 2 uur werd in een overvolle bus waarvan niet alle ramen waterdicht waren. Maar goed, zelfs dit heb ik overleeft.

Dat kaart lezen he? ik moet echt op cursus! Ik heb in Mandalay een walking downtown tour gelopen. En wat kom je onderweg dan tegen? Een markt waar je natuurlijk hier en daar wat moet kopen. Maar hoe kom je dan weer terug op je route? Niet dus, dat begrijp je. Dus na wat rond gedwaald te hebben kwam ik op een bruiloft terecht.Nu mag ze wel in het roze trouwen, maar die meid was ongelukkig! Verder is het heel simpel, je krijgt een boom blaadje als je binnen komt en een papieren waaier als je weg gaat Tussendoor krijg je hele vieze thee met hele zoete dingen. Ik moest met iedereen op de foto en vooral de vader liet mijn hand niet meer los. Nou Michiel, dat gaan wij veel en veel beter doen he?

Had ik al verteld dat ik een betere manier heb bedacht om af te vallen? Voor ik naar Myanmar ging kon ik mijn broek niet aan, dus nadat Sonja bakker niet zo werkte besloot ik een tong piercing te nemen wat inderdaad 4 kilo deed schelen. Maar met 40 graden in Myanmar reizen? Dat is niet heel goed voor je eet lust, dus zakt mijn broek nu van mijn kont af! Dus wil je dun worden, ga in april naar Azië en als je daarbij nog eens veel olie eet gaat het helemaal als een trein!

Leuk trouwens om de berichten te lezen, na 2 weken geen internet te hebben gezien is het erg leuk om 50 berichtjes te mogen lezen.

Mijn avontuur in Myanmar zit er op. Op naar het volgende avontuur in Cambodja!

Tata Myanmar en Seisdai Cambodja

Reacties

Reacties

Jalke

Zie je dat je leuke mensen ontmoet! En wat een avonturen weer. Het is hier ook wel zonnig, maar ik kijk uit naar vakantie als ik je verhalen lees. Goed te lezen dat je geen problemen, maar zelfs voordelen aan je tongpiercing beleefd. Hier nog geen nieuws, maar wellicht een apartement op komst. Succes in Cambodja.

Liefs Jalke

Netteke

He buufie, wat geweldig dat je weer aan het reizen bent! Het was een verrassing om weer wat van je te lezen. Gaaf hoor. En je hebt de lonely planet bij je ;-)
Heel veel plezier, en succes en als je weer terug bent moeten we maar eens afspreken.
Liefs Net

Tessa Ruigrok van de Werve

een tongpiercing?! Nooit achter je gezocht haha!
Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen, meid wat maak je toch allemaal mee, jij hebt straks zóveel verhalen voor je kleinkinderen!!!

Anja

Kan me voostellen hoor, van dat water en dat feest vieren. Zou daar ook niet echt vrolijk van worden na 4 dagen.
Is misschien ook wel een idee naar Azie in deze periode. Maar voorlopig blijf ik nog even aan de Sonja ben nu 11 kilo kwijt!! :-)
Geniet er nog van Meiske.......
Liefs Anja

Henk

Hallo Iris,
Ook ik was verrast dat je weer weg bent.
Ik geniet van je verhalen.
Heel veel plezier
Groetjes Henk de Buurman

Corine

Hoi Iris

Ik vind het fantastisch dat je het weer zo naar je zin hebt. Al plannen aan het maken voor je volgende reis???(haha)

groetjes Corine

schoonzus

Hoi Iris, een tongpiercing? Ben heel benieuwd!
Leuk om weer wat te lezen en veel succes. Weet je nog zeker dat je de koninginnedagrit wil maken?

kus van ons allemaal, pas goed op jezelf!

Edith

pa

zal je in Cambodja voor je eigen veiligheid je rode en blauwe T-shirts niet aantrekken!

irma

hoi leuk om weer je verhalen te lezen. kijk erg uit naar je fotoboek. dus wel veel fotos maken , maar dat hoef ik tegen jou niet te zeggen. hoop dat alles verder goed aat en heel veel plezier verdder

groetjes en liefs van mij.

Dutch angel Heleen

Hey Iris!!!

Wat leuk om weer al je verhalen te lezen!

Nu moet je het in Cambodja zonder de andere Dutch angels doen....maar dat gaat vast en zeker lukken!!!
Ben heel benieuwd of ze nog weten wie je bent!

Veel succes en vooral ook heel veel plezier!!!

kus, Heleen

Elles

Hoi Iris

Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Petje af voor wat jij allemaal doet en daardoor meemaakt.
Geweldig.
Kerim kwam vorige week nog vertellen waar je heen was, Cambodja. goed he.
Veel succes

groetjes Elles

Martine

Hee meissie, wat gaat de tijd toch snel! Ik heb gisteren mee gedaan aan de spinning marathon van Els en we hebben bij elkaar weer genoeg gezweet en geld in gezameld voor het tandarts-project in Cambodja
Als het goed is ben je daar nu aangekomen. Ben benieuwd! Dikke knuffel

annelies

hoi Hoi Iris,

Jeetje 4 dagen is wel erg lang, maarja je ben weer een ervaring rijker haha. zozo een eigen kaartlezer luxe hoor. Ben echt benieuwd naar je verhalen en je foto's als je terug ben. Ben echt blij dat je weer bijna komt werken, weet dat het voor jou liever niet zo snel moet gaan, want mis je echt op de groep, Heb trouwens aardig wat nieuwtjes die je heb mis gelopen.
Nou veel succes met het tandarts-project en ik ben benieuwd hoe dat is gegaan.

Dikke kus Annelies

Je vent

Het is altijd lente in de ogen van mijn eigen ........

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!