Iris-4-Riel.reismee.nl

Ankor wat!?

Wow Ankor dat was geweldig!!! Nog mooier dan op t.v. Het is zo indrukwekkend, dat je het niet kan beschrijven. Ik werd er zelfs rustig van.Het is het grootste en oudste tempel complex van Azie dat is overgebleven. Iedere tempel is in zo'n goede staat. Het is ongelofelijk hoe ze dit vroeger hebben kunnen maken. Zulke gedetailleerde verhalen in de muren te zien. Monniken werk. Het gekke is dat je ook overal op mag klimmen en in mag. Je zou denken dat ze bang zijn dat het beschadigd. Maar ja, als ietsal zo langstaat kan het nog wel een aantal jaar mee. Het complex moet je zien als iedere Wat een andere stad. Met de tuk tuk werden we van tempel naar tempel gebracht. En zelfs ik, de tempel veslaafde, was na 2 dagen tempel moe!! Want, zoals ze dat hier zeggen 'same same but different'. Ik heb 2 keer de zonsopgang gezien. Dit schijnt heel mooi te zijn, maar de eerste dag was het erg bewolkt. Vandaar dat ik na een paar uurtjes slapen de volgende dag ook had bedacht om de zonsopgang te zien. Maarhelaas was er weinig van te zien, omdat het nog bewolkter was. Ik moet het dus doen met bestaande foto's.

In de middag ben ik gaan fietsen, gewoon zo maar door de dorpjes. Dit was echt geweldig, zo ben je door de huizen aan het fietsen en zo door de rijsvelden, waar ik over greppels met fiets en al ben gesprongen. Alleen heel goed voor mijn zelfvertrouwenwas het niet. De kinderen liepen heel vrolijk zwaaiend op mij af, de eerste paar keer was ik gestopt, maar de kinderen keken me zo raar en lang aan en schrokken denk ik van me dat ze begonnen te huilen.Omdat ik dat zielig vond dacht ik: Ik geef ze eenballon, om het goed te maken. Maar toen renden ze nog harder huilend weg naar hun moeder en stond ik dus alleen met de ballon. Dit gebeurde niet 1 keer, nee ik denk wel een stuk of 5 keer. Ik ben zelfs bij een gezin binnen geweest die een gehandicapt kindje hadden. Zij kon niet praten, horen en lopen. Voor haar heb ik ook een ballon opgeblazen die ik liet glippen, ze shrok zelfs zo erg van het geluid dat ze moest plassen. Er waren wel een aantal kinderen blij hoor, maar ze durfden niet op de foto. Ik heb veel vershilgezien in huizen langs de dorpen. Echt van bamboe en dat is het, maar ook van hout en steen met t.v. en auto's voor de deur. Dat er in 1 dorp zoveel verschil kan zitten. De huizen staan op palen, want het water is nu laag, maar in het regen seizoen stijgt het water.

Je moet trouwens niet denken dat ik heel relaxed heb gefietst. Mijn fiets had namelijk het formaat van eenkinderfietsje, met een heel hard zadel. Na 3 1/2 uur had ik enorme zadel pijn en zere knieen, die ik er uit heb gelopen over de markt.

Nu een beetje de zenuwen voor morgen, mijn eeste les dag. Het is de bedoeling om eerst te kijken en me voor te stellen en om te kijken welk niveau ze hebben om te kunnen weten wat ik ze wil leren. Maar dat horen jullie snel.

Wat leuk al die reacties en de lieve woordjes, thanks.

Knuffels van mij

Reacties

Reacties

Annegreet

Eej Iris, echt bizar leuk om je verhalen te lezen!! Krijg gelijk ook de kriebels om een keer zoiets te doen!! Leuk om zo te lezen waar jij je mee bezig houdt!! Heel veel plezier nog daar en maak er wat mooi van!!

Liefs Annegreet

Bianca

Hoihoi,

Wie had dat gedacht, dat de kinderen gaan huilen bij jou? Hihi....

Vindt het leuk om te lezen dat het je goed vergaat, inderdaad erg spannend je eerste dag morgen lesgeven. Ben benieuwd. En wacht weer met spanning af naar je nieuwe blog.

Veel plezier morgen!

groetjes Bianca

PS: Het gaat goed hoor op Vlekkie ;)

Gerrie en ome Niek

Hallo Iris
Leuk om je verslagen te lezen, en in gedachten mee te
reizen. Je hebt al heel wat beleefd in deze afgelopen week. Wat goed van jullie dat jullie zo snel weer een
ander projekt hebben gevonden.Voor morgen Toy Toy.
Liefs van ons xxx

Anja

Tof om alles zo te lezen van je. Spannend hoor Meid morgen je eerste dag. Komt wel goed zo spontaan als dat jij bent en de goede uitstraling van jou!!

Veel plezier en geniet ervan!!

Liefs Anja
tot je volgende blog!!!

Tessa

Ik zou ook gaan huilen als ik als originele inwoner zo'n nederlandse kaaskop zou tegenkomen die bruiner zou zijn als ik hahaha nee hoor Iris;-)
Wat gek dat ze dan zo van je schrikken, misschien hebben ze nog nooit een europees gezicht gezien, of misschien de combinatie van je ogen en je haarkleur?
En misschien die ballonnen maar weer meenemen naar nederland hahaha! Zouden ze bellenblaas ook zo eng vinden?

Edith

Hadden ze geen normale (voor ons dan normale) fietsen!
Leuk om weer wat te lezen! Succes morgen met het voorstellen en lesgeven, ben benieuwd!

Groetjes, Edith

Sabine

Hey Iris!!

Wat leuk en interresant om jou verhalen te lezen.
Je maakt echt veel mee daar he.
Ik ben erg benieuwd hoe je het les geven vindt.
Ik kan niet wachten om je volgende blog weer te lezen.

Groetjes Sabine

Ingrid

Hi Iris,
Wat een superverhaal! Veel succes morgen!
Liefs Ing & Wyb

Marian

hee meis, veel succes morgen! Yes en No is denk ik al heel wat om mee te beginnen..
Ik zit nu in mijn bed te mailen en ga zo lekker slapen.. Welterusten lekker slapen en die zenuwen is negens voor nodig joh!
X Marian

Mariska

Hee Iris,

Leuk om te lezen wat je daar doet en mee maakt!
Succes met les geven! We zijn benieuwd naar je volgende verhaal.

Liefs Koen en Maris

PATTY

He, Iris

Heb je ook de zonsondergang gezien ??
Dat zadel kan jij wel hebben toch, genoeg zitvlees.
Hoe is het eten daar. Hoop geen DJR tot nu toe.
Leuke site hoop dat je het naar je zin hebt. Kom maar snel terug. Elke avond Giel over de vloer die mee wil eten is ook niet alles.

Groeten,

Patrick

Denise

He Iris!!!

Wat heb je al veel meegemaakt en je bent er nog maar net!!!

Hoe ging het les geven vandaag??

Heel leuk om ook foto's te zien. Kan je verhalen allemaal wel lezen maar met foto's erbij is het helemaal leuk!! :-)

Nou meid succes!!!!!

Groetjes Denise

Inkie pinkie

heerlijk he die spin?? ha ha!!!
Zo, ben aangekomen in Vietnam!!! Vanavond gaat mijn nachttrein naar Nha trang....ben benieuwd of ik ook zo'n boerende Vietnamees in de coupe heb. had wel vanmiddag een schetenlater naast me zitten....getsie wat kunnen die stinken!! Dan ruik ik tch naar roosjes!!??...hihi.
Tot snel poes!!!
Dikke knuffel!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!