Iris-4-Riel.reismee.nl

Hello teacher how are you, I'm fine thank you

Hello teacher how are you, I'm fine thank you, dit zeggen de kinderen dus als je binnen komt, ze gaan er zelfs bij staan, zo jaren 60. Maar goed dit is de slam area:

Vandaag zou ik dus beginnen met een kijkje nemen in de klas. Niet dus, de lerares die zelf net 18 was en zo slecht Engels spreekt zodat ik niet eens met haar kan communiceren, dacht zelf erbij te gaan zitten. Ok goed ben een grote meid, dus begon ik mij voor te stellen, en dat ging goed. Daarna gooide ik een bal naar ze, en zodra ze de bal gevangen hadden mochten ze vertellen hoe oud ze waren en hoe ze heten en of ze broers en zussen hadden. In het begin ging dit best goed, maar na een tijdje dacht de andere helft van de klas op tafel te gaan staan en elkaar de hersens in te slaan. Er werd zelfs met geld spelletjes gedaan! We praten over kids van 8 tot 13 jaar? Maar goed, ik heb de lerares gevraagd of zij de les wilde beginnen, en ik zou kijken. Ook bij haar gingen de activiteiten van de kids gewoon door, toch een zucht van verlichting dat het 'normaal was'. Wij geven les van 1400 uur tot 1700 uur, de eerste 11/2 uur is er dit geleerd: Give me a book. Dat is alles, zij schreef het op het bord, de kids moeten het dan in hun schriftje schrijven, vervolgens zegt ze ieder woord voor wat herhaald wordt, en dat een uur lang voor 1 zin. Ik zou ook de buurvrouw de hersens in slaan uit verveling.

Ik dacht dat ik hier wel op in kon spelen door er veranderingen in te maken en de interactie te doen door de vraag zichtbaar te maken. dit ging heel goed, en hier en daar het woord boek veranderd in 2 boeken enz, en dan liepen de kinderen weg, zo uit het niets op een paar na,het was namelijk etenstijd. Na de lunch waren er van de 34 kinderen 20 terug gekomen, want het regende (schoolplicht kennen ze hier dus niet, geen zin is geen zin). Met de juf overlegt dat ik een leuk verhaaltje over Nijntje voor ging lezen (van een kindje gekregen). Maar de bedoeling was dat ik dit op het bord ging schrijven, en dit dus woord voor woord in moest prenten, je begrijpt dat ik niet verder ben gekomen dan de eerste blz. Later zei de juf dat de kinderen het niet snapten, ja daaa. Ik wilde gewoon leuk voorlezen en daar kleine vraagjes over stellen, zoals welke kleur jurk had Nijntje aan? Hoeveel vrienden had ze in de klas enz. (de kids van Vlekkie begrijpen dit toch ook namelijk). Na wat liedjes te hebben gezongen was gelukkig de eeste dag voorbij, want jeetje wat is dit moeilijk! Ze kennen heel het riedeltje hoe ze heten, hoe oud ze zijn op volgorde, maar als ik eerst vraag hoe oud ze zijn geven ze hun naam als antwoord. De kids zijn wel lief en heel leergierig gelukkig. Morgen ga ik, dat is de bedoeling dus, de letter C introduceren. (vandaag was het namelijk de letter B) Nu weet ik wat ik kan verwachten en weet ik wat te doen hoop ik.

Het klas lokaal van Els was best moeilijk te vinden, maar gelukkig zijn er kinderen die mij aan de hand mee hebben genomen enmij naar haar hebben gebracht.Haar kinderen zijn wat ouder en hebben al een redelijk niveau, net iets makkelijker denk ik. Maar Els en ik zijn allebei geschrokken van de manier van les geven, zo oud. En het valt mij op dat zodra ze klassikaal iets zeggen, ze dit allemaal kunnen zoals tellen tot 100, maar als je ze individueel vraagt te tellen tot 10, zedit eigenlijk niet kunnen.

Nou dat was mij een dagje wel.

Groetjes Iris

Reacties

Reacties

Yvette

Tjonge, 't wordt niet gemakkelijk de kinderen een beetje engels te leren. Ben wel benieuwd of je vooruitgang kan zien na een paar weekjes. Heel veel suc6 en geniet ervan!
Kus Yvette

Edith

Wat ziet het er uit daar! Als je morgen met de C begint ben je nog wel even bezig! Nou sterkte ermee!

xxx Edith

Iris

Wat een belevenis!! Had niet verwacht dat ze na de pauze niet meer terug zouden komen. Dacht dat ze wel nieuwsgierig zouden zijn naar wat je komt doen.
Morgen misschien meer geluk.
X Son

Bianca

Jeetje, ziet er lekker uit waar je bent. Had me er wel iets bij voorgesteld, maar zo? Petje af!

Maarre, zoals ik lees heb je nogal wat de doen daar, zoals hiervoor al werdt getikt, letter C, succes ermee.

Ben weer heel erg benieuwd naar je verhalen.

Liefs Bianca

Alfred

Leuk om jouw belevenissen zo te kunnen volgen. Ik vraag me af of iedereen hier wel naar school zou gaan als er geen leerplicht was?! Ze zullen vast jouw gedrevenheid snel gaan waarderen en de lessen met veel plezier gaan volgen. De kleintjes van Jip en Janneke zijn ook niet altijd makkelijk en de aanhouder wint!
Succes en we blijven het volgen, Alfred.

Martine

Heeeejjj lieverd! Dat was me dus het eerste dagje wel! Knap hoor! Gewoon volhouden! Eens ff denken welke woorden ik allemaal met een c ken..., uuhhh das nog lastig!
Dikke x voor jullie allebei!

je woordenboek thuis

Clown, cash, call, ceiling, clash, climat, the Cat is giving me a hard time because he wants to much attention.......
of als het niet loopt zoals jij het wil: Come here stupid Children...

Succes lief

je vent

Ramona

hi iris,

wat een verhalen zeg!! leuk om het zo te volgen. wel een flinke uitdaging zo'n klas! veel succes en natuurlijk veel plezier,

liefs ramona

Bianca & Chris

Hi lieve Iris,
Wat leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien.
Je maakt echt wat mee daar zeg! Is wel heel bijzonder.
Veel succes nog met je project!
x Chris en Bianc

pa

Iris, je weet het hè; C is Charlotte en die drinkt chocola

annelies

ha die Iris,

valt nog niet mee he, zo in een ander land waar de regels heel anders zijn, maar ik weet dat je het kan en het gaat je zeker lukken daar ben ik van overtuigd. Echt leuk om je verhalen zo te kunnen volgen. Nou veel succes verder en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Annelies

Tineke

Heeee Poes,

Ik zit echt met verbazing jullie verhalen te lezen ... wat een onderwijs zeg ... maar weet zeker dat wanneer jullie daar weg gaan ze gewoon woorden tot de Z kunnen, ind. tot 1000 kunnen tellen en aan je lippen hangen bij het voorlezen van Nijntje ... succes en super leuke vehalen om te lezen ..........dikke knuf ook voor poes Els ...

Miranda

Hoi Iris,

Ik lees vandaag voor het eerst al je verhalen. Ik vond het al geweldig dat je dit ging doen, maar als ik dit zo lees....hou ik het maar bij Jip en Janneke. Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende verhaal.

Gerrie

Hoy Iris
Iris gaan je handen niet jeuken bij het zien van al die
rommel? Ik vind het nog steeds een hele onderneming
van jullie. Knap hoor!!!!!! Liefs vanuit Moordrecht.

Edith

Leuk dat je zo vaak wat schrijft, we leven met je mee!
Succes maar weer!!!!!!!!
Doeg,

xxx Je schoonzus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!