Iris-4-Riel.reismee.nl

Namens de kids: "bedankt"

Namens de kids bedankt: Voor het mogelijk maken van 3 onwijs gezellige weken. De werkboeken, leerboeken, potloden, gummen, pennen (jaaaa, ze schrijven allemaal met een de RIJKE pen), de bieb met spelletjes en boeken, sportspeelgoed, ons schooltripje en natuurlijk het lenen van jullie juffie Iris.

Nou dat waren me een 3 weken wel het les geven, ik heb een super tijd gehad. Jullie hebben de foto's al wel gezien, maar dan hier het verhaal: deze laatste week les geven was heel raar, ik wilde namelijk nog zoveel doen dat ik mij zelf 3 keer in de rondte ben gaan rennen. Helaas heb ik niet alles kunnen doen wat ik wilde, maar als dit kleine beetje een begin is wat andere door kunnen zetten is dat een fijn gevoel. Elke dag kwamen de kids op me af rennen om mijn tas te dragen en mijn hand te geven. Was ik toch verbaasd dat ze dat op een dag niet deden? Ik kwam de klas binnen en ze zaten allemaal heel geconcentreed in de werkboeken te werken die ik de dag daarvoor had gegeven. Zo leuk om te zien dat ze er echt wat mee doen. In het werkboek staan allemaal leuke Engelse spelletjes, en kleuren natuurlijk.

Ik had ballonnen mee gekregen voor de kids en ik dacht dat het leuk was om een spel te doen met waterballonnen. We hebben ze allemaal gevuld (112) en zijn buiten op zoek gegaan waar we dit konden gooien. Ja......... dat kon dus nergens en zijn we uiteindelijk in de bouw beland! en probeer dan maar eens 40 kids in een kring te houden, heel goed van mij georganiseerd dus, maar je ziet dat de kids het heel super hebben gevonden.

We hebben de kids van Els mee genomen naar Kirry Room, een nationaal park met watervallen om in te zwemmen. Dit was helemaal geweldig, die kids waren zo blij heel de dag, dat is een voldoening om te zien. Maar voordat je op pad bent zeg, voordat iedereen er was is het al een uur later. 10 keer stoppen om te plassen (nee ik was het niet) en we hebben aan de kant van de weg ontbeten. En wat doe je met het afval? juist in de sloot gooien en laten liggen. Dat hebben wij natuurlijk niet geleerd dus zijn we gaan opruimen.We hebben een mooie opgeruimde stapel achter gelaten en er werd gezegd dat het wel goed kwam.

We hadden sportspullen mee genomen en dat sloeg zeker aan, en ze zijn allemaal zo goed in de hoela hoep! Met alle leiding hebben we een heerlijke Cambodjaanse Tapa's gegeten, lees: de kip en vis uit elkaar trekken en op eten.

De kinderen bleven bloemen voor ons plukken, hele mooie wildboeketten en flower kransen geven. En ze willen graag naast je lopen maar niet 1 nee, met zijn 10-en aan je hand, erg gezelli maar ook heel vermoeiend. Ja en dan lekker zwemmen natuurlijk. En wat doe je als echte stoere juffies? juist gewoon samen met kleren en al in het water duiken. Hier is dat heel normaal met je kleren in het water.

Maar ons weekend was nog veel drukker, we zijn op zondag met mijn klasje op pad geweest. Ook hier duurde het heel lang voordat iedereen er was, maar we zijn weg gekomen. Eerst met de kids naar Watt Phnom. De tempel op de heuvel, de kids zijn ook in de tempel geweest en hebben allemaal hun gezicht gewassen. Om de tempel heen was er een klein apen bosje, gelukkig hadden deze apen niet zo honger (zoals ik werd aangevallen in Indonesie), maar wel met als gevolg dat we zelf de noten hebben op gegeten. Daarna zijn we naar het Royal Palace geweest. Ja een zeer educatief tripje. En alle kids waren gewoon stil bij de gids (dat deed ik vroeger niet hoor bij een educatief tripje). Na de lunch was de klap op de vuurpijl voor de kids: het water park. Een soort Tikibad.Els en ik waren voorbereid en hadden ons zwembroekje mee genomen dat natuurlijk te kort was.......... En dan ga je gewoon met je kleren en al van de glijbaan! En denk maar niet dat we dat 1 keer hebben gedaan, nee want iedereen wil boven op de juffies zitten. We hebben hele goede been spieren van de trap op en af lopen. Ook vandaag wilden de kids graag naast je lopen, mischien nog wel meer dan gisteren omdat ze jonger waren. Voor ons was het een super leuk maar druk weekend.

En dan mijn laatste dag les geven, ik had shirts gekocht om met de kids te kleuren en een cd speler voor de disco! Sommigen durfde hun shirt niet te kleuren, ik denk omdat het wit is, en wit is de kleur die ze moeten dragen op school. Maar ze vonden het helemaal geweldig! Vooral de disco. Weet je welk nummer favoriet was? Casper met de slide song, weet je wel dat vakantie nummer van 10 minuten. Die hebben we dus 3 keer gedaan, dus mijn excersize had ik ook wel gehad. De kids kunnen onwijs goed dansen, jammer dat dat je dat op de foto wilt zetten ze gaan poseren voor de camara, dus echte actie foto's zitten er niet tussen. En dat ik danna 3 weekjes les geven zoveel kadoos van de kids heb gehad. Allemaal foei lelijke kettingen en hele vieze snoepjes, knuffels en heel veel origami! Dat is een heel speciaal gevoel, dat je weet dat ze niks hebben en jou dit cadeautje geven. Gelukkig door de disco was iedereen vrolijk en hebben we ook vrolijk afscheid kunnen nemen. Tot dat ik mijn spullen ging pakken en mijn Khmer leraar zag huilen, toen brak ik toch ook wel. En dat in 3 weken tijd.

Ik heb heel veel geleerd in deze 3 weken, en ik wilde nog zoveel meer doen, maar daar heb je echt langer de tijd voor nodig dan dit. Ik hoop alleen dat het voor de kids deze 3 weken een steentje kan bijdrage in hun leven en dat ze bij het zingen van de hokey pokey nog even aan mij zullen denken. Als aandenken heb ik een fotocollage gamaakt voor in de klas en iedereen een foto gegeven van zichzelf, wat ze zijn dol om op de foto te gaan, met hun peace teken.

knuf Iris

Reacties

Reacties

edith

Leuk verhaal Iris! Je mag heel trots op jezelf zijn!
Wij gaan vannacht rijden, ja je sms-je was een weekje te vroeg om ons een fijne vakantie te wensen. Het was wel heel lief dat je zo ver weg aan ons gedacht hebt!
Succes verder en we lezen over 3 weken de rest van je verhalen!
Veel liefs, xxxx je broer, schoonzus , Renske en Charlotte

linda

hoi

Wat goed wat je allemaal met ze hebt gedaan! Leuk, ben benieuwd naar je verhalen. We moeten dan alleen wat af gaan spreken want ik ben per 12 aug voor het laatst bij jip en janneke! Ga full time in een kapsalon werken! Nou meid veel plezier nog en tot snel!

groetjes linda

Inge

Dag lieve juf,
weer geweldig om te lezen! Kan me voorstellen dat het afscheid na 3 intensieve weken moeilijk was. Je kids zullen in ieder geval terug kijken op een geweldig tijd! Geniet nog lekker en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal met foto's.
x Inge

Tessa

geweldig Iris, uit elk verhaal en alle foto's stralen je plezier en enthousiasme, dat die 3 weken alweer voorbij zijn!!!

henk de buurman

wat je doet is geweldig
leuk om al je verhalen te lezen

vanuit texel allemaal succes groeten Henk

Mieke

Leuk om al je verhalen te lezen. Ben zelf net terug van vakantie en dan is het leuk ff bij te lzen.

Veel plezier nog met je eigen vakantietocht daar.

Groetjes Mieke

annelies

ha die Iris,

Echt geweldig je verhalen, zo te lezen heb je het echt heel goed naar je zin gehad en je doel zeker bereikt. Ook hele leuke foto's. nou geniet nog van je vakntie daar met je mannetje en tot snel.

Groetjes Annelies

Astrid

Hoi Iris, hier wat bevallingnieuws. Sandra is dmv een spoedkeizersnee bevallen van dochter Kim. Haar bloeddruk werd te hoog vandaar de ingreep. Alles gaat goed al is Kim een klein poppetje. ( 44 cm en 2100 gr) Twee dagen later beviel Annelies van zoon Sem (51 cm en 7 pond). We bewaren wel wat beschuit met muisjes voor je!
Heb weer genoten van je verhaeln en foto's ( zag dat er nu een knulletje rondloopt met een t-shirt met daarop de naam Iris!), veel plezier verder.
Groetjes Astrid

Martine

Haha de slide song in Cambodja, super! nou wordt ie echt internationaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!