Iris-4-Riel.reismee.nl

toch een beetje tijd voor ons zelf

Eerst wil ik bij deze iedereen een super fijne vakantie wensen, of vragen of de vakantie leuk is geweest, want ik houd het hier allemaal niet bij hoor wanneer iemand op vakantie gaat. En Vera en lieve zus thanks voor de extra foto ruimte, ik begrijp dat ik meer foto'smoet plaatsen? hahaha.

Deze week hebben Els en ik ook even tijd voor ons zelf gehad/genomen, dus dat is om 7 uur op en lekker winkelen, en heel heel veel gekocht. Ik heb net mijn tas een beetje ingepakt en ik zie dat ik wat dragers moet huren voor 2 maanden om alles mee te krijgen. Een hele gave lamp gekocht, en heel groot. Nu hopen dat Michiel niet zegt dat hij naast de volleybal poster moet verdwijnen.

We zijn naar de Killing fields geweest. Zo anders als het Tung Sleng museum. Zo indrukkend was het museum, zo peace full waren de killing fields. Op de massa graven vlogen allemaal vlinders. Wat wel heel raar was is dat je over de botten en kleren loopt van de mensen, daar word je ook wel even stil van. Niemand heeft de Killingfields overleeft, niemand wist het bestaan ervan, de massa graven zijn door de locals ontdekt. Als er mensen vermoord werden, werd er harde muziek gespeeld zodat omstanders het niet hoorden. En dat 30 jaar geleden........

Op de terugweg zagen we mensen aan het werk op het water, wat achteraf een visfarm bleek te zijn. Daar hebben we wat fofo's van gemaakt en heel brutaal gevraagd of wij ook een rondje mochten maken. Ons bootje zonk nog net niet , maar had net iets meer water na het rondje dan dat we begonnen. Was heel gaaf en rustgevend zo op het water tussen de planten.

En we hebben lekker 1 keer gezwommen in die 4 weken dat we hier zijn, dat we dat niet eerder hadden ondekt! Maarwel metals gevolg dat we geen zin meer hadden om in de middag les te geven, maar eindelijk een kleurtje op kunnen doen!!!

Ook wil ik nog vertellen dat ik het raar vind dat we nog geen enge ziekte hebben op gelopen. Ik krijg zoveel te eten van de kids waarvan ik niet weet wat het is.En denk maar niet dat ze hun handen hebben gewassen. 1 keer dacht ik dat ik fruit kreeg wat ik netjes op hebt gegeten, en ik vond het al raar dat de kids lachten, en het fruit was vies........ Het bleek dus geen eet fruit te zijn. We eten op de markt, ontbijten met de kinds mee, krijgen ' giftige' besjes uit de bomen die we op eten. Nee geen enge ziektes, op een snelle stoelgang na, maar wel een mega koortslip! Wie had dat nu gedacht?

Ik had de afgelopen dagen een klein beetje paniek, mijn bankpas deed het ineene niet meer. Ik dacht nog, geen man over boord want ik heb nog een pas. Nou die stopte er dus ook mee! En weet je dan wat de Rabobank zegt als je interhelp belt? Nee hoor mevrouw niks aan de hand, u passen zijn gewoon actief, een prettige dag nog. Nou ik kon dat wijf wel door de teleoon trekken, ik zit aan de andere kant van de wereld zonder geld, waar niemand Engels wil praten! En natuurlijk mocht ik van iedereen geld lenen, maar 2 passen van de bank? En Michiel was ook al niet thuis. Gelukkig was er een reddende engel die Michiel heeft weten op te sporen. En nu staat er veel geld op mijn visa, die het nog wel doet, gelukkig. Nu heeft er een medium tegen me gezegd dat ik veel zou leren in deze reis: Niet mijn camera laten liggen en dat 2 bankpassen niet genoeg is? Even dacht ik of niks normaal kon gaan. Maar ben zo blij dat opgelost is.

kus Iris

Reacties

Reacties

Yvette

Jeetje, zijn de 3 weken alweer voorbij! Het is in ieder geval hartstikke leuk om je gebeurtenissen allemaal te kunnen volgen. Dus kom maar op met de verhalen van Vietnam, Laos en Thailand!
Kus

sandra

he lieve iris

nou het is zover ik ben mamma geworden op 22 juli van een lief klein meisje wat de naam kim heeft gekregen ze woog 2100gram en is 44cm lang een klein poppetje dus
alles is anders gelopen dan het heeft moeten gaan maar dat hoor je wel een keer als je weer thuis ben
morgen ga ik op mijn gemak je reisverslag even lezen maar mijn nieuws wilde ik toch even aan je kwijt

dikke kus van ons en hopen snel iets van je te horen

Tessa

Hey lieve Ir,

Onwijs veel plezier, mooie avonturen en gezelligheid op deze nieuwe ontdekkingsreis. Geniet met volle teugen en vergeet vooral niet om ons op de hoogte te houden!

Succes met de reis. Alles komt goed!

Dikke kus,
Tessa

sandra

hoi iris

ik dacht laat ik even kijken op je site of er al iets geschreven stond maar nee hoor!!!!
je zal het wel weer te druk hebben met het regelen van allerlei dingetjes!!!

dikke kus van mij en ik kijk weer erg uit naar je reisverslag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!