Iris-4-Riel.reismee.nl

Even bij praten over Vietnam

Zo waar moet ik beginnen? Ik wil jullie zoveel vertellen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Dus begin ik maar op de laatste avond in Cambodja, waar ik op de valreep een zwarte spin heb gegeten.

Eerst de poten en het achterlijfje. Dit smaakte wel naar hondenvoer (nee niet gegeten, wel geroken). Dus ben ik maar gestopt bij het hoofdje. En omdat het een delicatesse is in Cambodja had ik voor het guesthouse ook wat mee genomen. Maar denk jij dat ze het op eten? Nee hoor, ze vinden het walgelijk. En voor de mensen die me niet geloven, het staat op video. Ook de ochtend nog naar kung fu fighting geweest. Een tip als je er bent, blijf lekker liggen, er waren er maar 4 aan het werk. Wel weer mee gedaan met aerobic les. Die Cambodjanen zijn onwijs sportief, en volleyballen kunnen ze als de beste.

En dan de grens over met een Nederlandse boot. Van de 12 mensen waren er 10 Nederlanders. Een gezellige boel dus. De tocht met de slow boot was geweldig, heel relax. Maar de grens overgang, dat ging snel zeg..... Was ik eindelijk gewend aan het relaxen en rust in Cambodja. In Vietnam is het dus heel anders. We moesten rennend de grens over en opschieten, ik was in een sec in Vietnam, niks spectaculair dus.

Maar de tocht over de mekong maakte het weer goed. Heel mooi. En jullie dachten dat ik klaar was met les geven he? Nee hoor, we hebben met alle Nederlanders op een avondschool les gegeven.

De volgende dag waren we met zijn 3 en, ik en nog 2 andere Ned meiden, bij onze homestay waar we zijn vertroeteld door onze home mom. Door eten en veel fruit, en heerlijk gerelaxd in een hangmat. Door de rijstvelden gelopen, en weer in de hangmat. lekker toch? En het hondje geaaid die zo blij was dat hij aandacht kreeg dat hij over me heen pieste van opwinding....heerlijk zo'n warme douche. s'Avonds kwamen er nog 5 andere mensen bij, heel gezellig allemaal, maar we zijn wel aangevallen door muggen!

Ne deze relaxte tour was ik zo verwend dat ik HCMC maar een vieze stad vind die ik snel ben ontvlucht. Ik heb me rond laten rijden door een vieze dikke vietnamees die zei dat het een uurtje duurde naar de pagode en de markt. En eenmaal bij de pagode aangekomen was het uurtje voorbij, en werd hij heel boos en agressief en wilde meer geld. Niemand sprak natuurlijk Engels, en ze stonden allemaal schaapachtig te lachen. Geen taxi en andere moto in de buurt, en het begon donker te worden. Dus maar meer betaald om terug te komen (en die pagode was niet zo mooi als op het plaatje).Toen begon het toch te plensen (geen zorgen, had mijn camera vast...). Ik heb op de straat gelopen met het watertot mijn knieen en ratten en kakkerlakken zwommen om mij heen.

Op de markt was het water ook zo hoog en toen het licht uitviel en de lokale mensen ook begonnen te rennen dacht ik dat ik hier maar snel uit moest. En dit geloof je niet, alle uitgangen waren dicht...... Op 1 na, die moet je maar eens in het donker zien te vinden. In de winkels liep het water ook helemaal op, en sommigen gingen gewoon door met t.v. kijken.

Je begrijpt dat ik heel blij ben dat ik in het rustige Natrang zit, na een super leuke stop in muine om van de zand duinen te glijden, samen met een Amerikaans meisje.

De Nachtbus naar Natrang was ook een verhaal apart. De man naast me dacht wel even tegen mij aan in slaap te vallen en boeren te laten richting mij, waar ik onwel van werd. En zo breed te gaan zitten dat hij zowat op mijn schoot zat. Ik die overal kan slapen, deed dat dus niet die nacht.

In Natrang heb ik mij weer op een moto durven hijsen na een slechte ervaring in HCMC. Hij was wel wat duurder, maar van het hotel dus betrouwbaar en de moeite waard. Hij heeft me alles laten zien en veel vertelt in zijn beste engels (niet te verstaan dus). En zelfs op me gewacht toen ik ging winkelen op de markt, ik durfde niet te lang te blijven. Maar als dit de grote markt was volgens mijn boekje vond ik hem erg tegen vallen, of was het een andere? Ik heb zelfs kunnen relaxen op het strand. Heerlijk.

De foto's houden jullie te goed, ga nu namelijk lekker eten, samen met Gina het Amerikaanse meisje.

knuf Iris

Reacties

Reacties

Anita

Hoi Iris,

Leuk om je reisverslagen te lezen! Je maakt wel veel spannende dingen mee zeg! Ook leuk om je foto's te zien. Heel veel reisplezier nog! Geniet ervan.

Groetjes Anita

Gerrie en Niek

Hoi Iris
Ik ben vol bewondering al je verhalen aan het lezen.
We zijn even met vacantie geweest.
Maar wat heb jij die kinderen een groot plezier gedaan, ze zullen zich dit altijd blijven herrinneren, en terug denken aan die aardige blonde lieve toverfee uit een ver land. Doei ik kijk uit naar je volgend verslag

Anja

Zomaar even dat ik altijd met plezier je verhalen lees en er elke keer weer naar uit kijk. Pas goed op jezelf en zorg goed voor jezelf.

Liefs Anja

Martine

Heeeej iris!
Dat klinkt allemaal wel heel avontuurlijk! Alleen jammer van die hond die over je heen pist, gatsie! Stoer hoor spinnen eten, ik herinner me nog die vieze beestenmarkt in Thailand en ik denk dat ik je niet snel na doe. Mis je het Nederlandse eten al? Wat is je volgende bestemming? Dikke x

Suzanne en Jeroen

He Iris,

Wat dacht je, leuk als ik ook iets van mijn familie hoor. Sorry hoor. Maar sinds vandaag (Michiel heeft ons er goed in gezet) je reislog ontvangen. Ik ben begonnen en heb nonstop al je verslagen gelezen en gezien. Leuke verhalen en prachtige foto's. Super om te lezen.
Geniet van alles. Hier gaat alles goed.
Jeroen en Chiel zijn lekker naar de film.

Dikke kus van ons allemaal

je vent

Zo te horen gaan we dus die kleine Aziaten verslaan in de zomer beachvolleybal tour volgend jaar??
Beter!!

Inge

Hey Iris,
Je maakt wat mee daar hè. Erg leuk om weer wat van je te horen. Blijf genieten! Tot de volgende mail. x Inge

Annelies

Ha die Iris,

Jemig wat maak je een hoop mee, ik kom als je gaat werken zeker langs met Sem en dan kunnen we lekker bij praten. Raar he al die dingen die ze daar eten? Wel knap van je dat je het probeert, dat zal ik al niet doen haha.
Nou meid ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

dikke kus Annelies

Gineke

Hoi Iris,

Het is superleuk om al je verhalen te lezen. Wat een avontuur! En wat lijkt het leventje in Nederland saai! Het klinkt alsof je elk moment geniet van alle kleine dingen daar. Ga lekker zo door en blijf vooral alles opschrijven! Veel liefs van Sanne en Anniek en ons natuurlijk!

Sabine

Ha Iris,
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! en je hebt al heel wat beleefd, echt gaaf! ik vond het super leuk in cambodja, vond het echt jammer om weg te gaan. Het vuilnisbeltproject was harstikke gaaf om te doen. Ik wens je nog heel veel plezier!!!! GENIET ERVAN!

Jessica (jip en janneke)

Hoi iris,eindelijk een bericht van mij.ik heb alle verhalen gelezen en foto's bekeken.echt helemaal geweldig!wat heb je een hoop gedaan zeg.had natuurlijk ook niet anders van je verwacht!en het geld is absoluut goed besteed.nog heel veel plezier verder!
X jess

Astrid

Mens wat een belevenissen allemaal.............. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij alles wat je hebt gedaan voor de mensen daar, ookal is het anders gelopen dan je dacht! Veel plezier verder xxx
Astrid

Corine

Hoi Iris

Wat leuk om te lezen dat je zoveel plezier hebt. Ik ben erg blij voor je.
Ik moet nog 3 weken maar van mij mag de kleine ook wel eerder komen.
Na al die avonturen zal je het wel weer gek vinden om bij Jip en Janneke te werken. Maar daar wil je natuurlijk nog niet aan denken.
Ik wens je nog veel plezier en zie je vast in september.
groetjes Corine

daphne

Hey Iris zo als ik lees gaat het super goed met je , en volgens mij past dat reizen helemaal bij jou . Ik blijf je volgen en wens je nog heel veel plezier .
groetjes daphne

daniella

jeetje wat een bevenissen.Ik ben zeer onder de indruk.En weet gewoon niet wat ik schrijven moet maar wil je nog veel sterkte en plezier wensen
groetjes Daniella

Halmar, Mirthe en Kirsten

Hallo Iris,

Vandaag moet ik je het verdrietige nieuws vertellen dat we gisteren te horen hebben gekregen dat onze tweelingkindjes in mn buik zijn overleden. We zijn nu 14.4 weken zwanger. Waarschijnlijk is dit gekomen door een navelverstrengeling. Je kunt er meer over lezen op onze site. http://tweelingvoormirthe.babyhomepage.nl/
We blijven je volgen en Mirthe mist je elke keer nog.
Liefs Kirsten (de mama van Mirthe Heijnen)

els

Heel veel plezier in Sapa!! Tot snel!!!
Liefs...

Dennis

Hoi Iris,

Hoe gaat? Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent.
Kun jij voor mij wat loempias meenemen een wat pansit?

Groet,
Dennis

simone

GO IRIS GO IRIS GO IRIS
HAHA KOM ER NET ACHTER DAT IK JE KAN VOLGEN OP INTERNET
ER WAS WEER EENS WAT LANGS ME HEEN GEGAAN

José (jip&janneke)

Hoi Iris,

Jeetje wat stoer van die spin....
Leuk om je avonturen te lezen!
Veel plezier verder, groetjes José

Anja

Ha Meissie!!

Vind het fijn om weer iets van je te lezen!!! Om te weten dat alles goed met je is!!
Véél Liefs Anja xxx

Ingrid

heee, stoere verhalen en foto's weer! Ik denk dat ik bij Michiel in de backpack mee ga!
Liefs

carin

hey iris!
fijn om te lezen dat alles goed met je gaat en dat je het nog goed naar je zin hebt!!je maakt wel een hoop mee zo zeg..petje af!
heel veel plezier nog en doe voorzichtig!
kus carin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!