Iris-4-Riel.reismee.nl

Tam Biet Vietnam en Sabaidi Laos

Jeetje, mijn 3 weken Vietnam zijn alweer voorbij, want is de tijd toch snel gegaan, en wat heb ik ontzettend veel beleeft! Mijn laatste dagen waren fantastisch in Vietnam. Al was hetwel even spannend of ik Els echt wel zou ontmoeten, want de trein had natuurlijk net als in Ned 4 uur vertraging. Gelukkig kon ik bellen dat ik er wel aan zou komen en ze zouden wachten! Els en ik raakte in de bus naar Halong Bay niet uitgepraat. Toen besefte ik pas goed wat ik allemaal had mee gemaakt, en wat een boel ervaring rijker in ben.

Onze boot trip door Halong bay was fantastisch. We hadden een groep van 6 (een prive boot dus) een gezellige groep ook dus een feestje was snel gemaakt.

Halong Bay is een Karstlandschap, een natuurlijke doorgang door de zee. We hebben heerlijk gezwommen en gekayjakked. Dat kan niet iedereen zeggen: Ik heb vandaag gekayjakked in Halong Bay en jij? Super toch!!!! En Els en ik waren een prima team in de kano, lekker gedobberd en genoten van het uitzicht.

We hebben boven op het dek geslapen, onder de sterrenhemel (er waren er 2) want we wilden de zonsopkomst natuurlijk niet missen, helaas begon het om 4.30 uur te regenen en hebben we de opkomst gemist. O ja, er is gewoon iemand geweest die foto's heeft gemaakt van mij als slapende. Deze fofo's worden niet gepubliceerd, want wie heeft ooit verzonnen dat je moeders mooiste bent als je slaapt? Nou ik was niet bepaald een prinsesje op de erwt.

We zijn ook bij een grazy man geweest, hij woont op 1 van deze eilanden, weg van de bewoonde wereld. en slaapt onder een zeil. hier hebben we heerlijk gerelax. Nou ja,..... zijn strand was heel vies door het aangespoelde zeewier, en we moesten natuurlijk wel wat doen voor de kost. Met zijn allen hebben we dus de zee schoon staan maken, en tussen het opruimen door hele mooie schelpen gevonden.

S'avonds hebben we gekaraoked. Heel gezelli, de kroeg was leeg, maar toen Els en ik begonnen te zingen kwamen er gewoon mensen (wel 20) op ons af gerend. Zo goed waren we..........

De Vietnamees is in het zuiden heel gehaast,en daar in tegen in het Noorden heel rustig en vriendelijk, veel warmer en ik ben ook blij dat ik in het noorden langer kon blijven. ( dar is mijn ervaring) Maar alle Vietnamezen smakken bij het leven (echt vies) Ze dragen hele mooie setjes wat wij als pyama zouden beschouwen) En om niemand teleur te stellen zeggen ze maar ja als ze het niet begrijpen. Ze spugen graag op straat met een grote roggel (net voor je voeten) neuspeuteren is in het openbaar is heel normaal. En ze zijn net als de Cambodjanen heel sportief. In de vroege ochtend rennen ze met zijn allen een rondje Hoan Kiem lake, en aerobicen ze ook.(ook nu heb ik weer mee gedaan)

En het is verboden om met meer dan 2 personen op de moto te zitten, maar zoals je aan de foto's ziet mogen ze wel heel hun huishouden op de moto binden.

Met een traan en een lach ga ik Vietnam verlaten, met een traan omdat ik zoveel heb beleeft in Vietnam en dit ga missen. Al heb ik ook een dieptepunt bereikt: 'Toen ik in Mau chau door de rijstvelden liepen een waterbuffolo regen kwam, mij deze recht in de ogen aan keek. Ik durfde mij niet te bewegen want hij was best groot, maar ipv da ik weg rende rende deze waterbuffelo zo hard weg dat hij van de schrik in het rijstveld viel. Kijk dat kinderen van me schrikken maar een water buffelo?????

Maar met een grote lach om morgen Michiel weer te zien!!! Om samen een nieuw avontuur tebeleven in Loas

Dus Tam Biet Vietnam en Sabaidi Laos!!!!

Iris

Reacties

Reacties

Gerrie en ome Niek

Hoy Iris,
Wat heb je toch je toch veel leuke dingen beleeft, hier
kun je nog lang op teren.Wij zijn druk met het huis aan de buitenkant te schilderen Ik ben net even bij Edit geweest en hoorde dat Michiel vandaag vertrokken was,naar jou toe. Nog een heel fijne vacantie samen. Groetjes van hier.

Netteke

Ik word wel een beetje verdrietig van al die zielige diertjes in kooien...levend of niet.
Maar goed, veel reis plezier met Michiel in Laos en Thailand!
Sawadee kha! Doe Bhumibol de groetjes van Max en mij.
Liefs!

je nichtje Charlotte

Heb je het leuk gehad? En wat doe je allemaal?

Ik vind het leuk als je weer terug komt.

Kus van mij, ook voor Michiel

Doooeeeeiiiii!!!!! (hartje)

Anja

Lieve Iris,

Kan me voorstellen hoor dat je met pijn in je hart daar alles achter je laat. Maar het toch wel heel fijn is om morgen Michiel weer te zien!!

Véél plezier met Michiel en genieten hey samen!!
Véél Liefs Anja xx

Jalke

Hoi Iris,

Je ziet er gezond uit met dat kleurtje en je straalt op alle foto's.
Geniet van je vakantie met Michiel!
Wij gaan morgen ook op vakantie naar Costa Rica.
Ik ben benieuwd. Na alle vakanties maar even bijkletsen.

Liefs Jalke

Astrid

En wat zong je dan bij het karaoke, laat me raden....de hokiepokie???????
Veel plezier met Michiel samen!
Groetjes Astrid

Heleen

Hey Iris,

Wat fijn dat je in vietnam ook je grootste hobby, karaoke, kan uitvoeren!
Ze zullen je gezang nog gaan missen!!!
Smakelijke foto trouwens van die hond......hhmmm.....!!!!
Ik zit hier al weer helemaal in het oude ritme, dus ik zou zeggen; Geniet nog even van je tijd daar!!!

groetjes, Heleen

isabel

dag lieve iris,

ik kijk zo nu en dan met papa en mama naar je reisverhalen en foto's en dat vind ik heel leuk. zo te zien heb je het goed naar je zin en heb je veel goeds gedaan.

ik wilde je graag vertellen dat ik sinds 13 augustus een zusje heb gekregen, charlotte en ze gaat vanaf november 3 dagen naar jip en janneke. als ik dan meega met halen en brengen dan zie ik je vast wel!

veel liefs
van isabel

Piet en Cobi

Hoi Iris,
Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's.
Vooral de foto's van dat vlees!
Wij hopen dat Michiel veilig geland is en wensen jullie
een heel fijne vakantie!
Tot ziens!

Sven

Hey Iris,

Klinkt heel erg gaaf. Hoor graag de verhalen nog een keer onder genot van drankje in Utrecht :)

Groeten aan Michiel en nog veel plezier. Tot snel !

Sven & Marlien

annelies

Hoi Iris,

Jeetje zit het er al weer op, wat is dat snel gegaan zeg. Vond het echt leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Wat zal het moeilijk zijn om daar weg te gaan.

Nog een hele fijne vakantie samen met Michiel. Ik zie je 15 september op jip en janneke.

Groetjes Annelies

Koen en Mariska

He Iris,
Onze drie weken vakantie zitten er inmiddels weer op! We zijn vorige week terug gekomen uit Zweden.
Wat heb jij al onwijs veel mee gemaakt zeg!! Super!!
Een hele fijne vakantie nog samen met Michiel!!
X Koen en Maris

Sylvia

Hey avonturierster

Wat een fantastische reis!! Heb je de hond ook echt gegeten? Ik bedoel na spinnen kan je dat ook wel hebben toch :-)

Mooie foto's, ik geniet echt elke keer weer van je verhalen, lezen lekker weg zo tijdens de lunchpauze!

xxxx

Sylvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!