Iris-4-Riel.reismee.nl

relax? nee hoor, het strand dat is pas werken!!!

na een koe, pony, ezel, olifant bereden te hebben kan ik er ook een dromedaris bij schrijven!!! en niet voor 5 minuten nee, wel 3 uur dwars door de woestijn! 3 uur lang gedacht dat ik remi op de wereld was. Tot ik afstapte, jeetje, wat en pijn, natuurlijk alle adviezen gelezen dat je misselijk kon worden, maar dat ik 2 dagen wijd beens heb moeten lopen stond nergens!!!!

de woestijn is trouwens niet zoals suske en wiske het beschrijven hoor, al helemaal niet als kuifje, nee er staat een bord, net zoals binnen de bebouwde kom in brielle, er staat gewoon een bord met welkom in de woestijn!!! hou het schoon..... Vervolgens komrt er geen zand, maar keien, en nog eens keien, een beetje een maan landsachap. En dan midden in de woestijn, na 2 uur rijden staat er een waterbron waar de nomaden gewoon met de fiets heen gaan, hahaha, een ilussue armer dus.

Er Chebbi was wel heel mooi hoor, maar het lijkt net of het hoopje zand er is neergelegd, zo;n plaatje is het. natuurlijk hebben wij de hoogste duin beklommen, en natuurlijk deden wij heel voorzichtig met het fototoestel, niet wetende dat het ging zandstormen zodat het toestel het niet meer wilde doen.

ooki weet ik niet wat eerder was, het geloof of de wind? de dagen in de woestijn heb ik als fatima gelopen, niet om geloof, maar voor de wind! het zand ging zo hard langs je heen, dat het heerlijk wqs om bedenkt te zijn, of wilde ik gewoon mijn super grote koortslip verdoezelen?

Zagora, het laatste stadje voor de woestijn was heerlijk, lekker rustig, gevoel van thuiskomen. al zalMichiel daar anders over denken, hij is namelijk 2 nachten en een dag gevloerd geweest. zo ziek dat ik niet in de buurt mocht komen. ja, dan ga je lekker winkelen toch op de lokale markt? en bij iedere aankoop wat ik deed stond heel de markt zich er mee te bemoeien of naar me te kijken wat ik aan het doen was! vervolgens haal je bij de ene winkel wat brood, bij de ander water en om aan te geven hoe thuis ik me voelde: als ik aan kwam lopen had de man van de winkel al een fles water voor mij neer gezet, en bij de volgende winkel vroegen ze of mijn vriend al weer beter was, hahbhaha, een dorp dus!

Om toch wat nieuwe indrukken te krijgen zijn we richting fez gegaan, naar het noorden, en wat vonden wij dit erg!! de drukte, alles, we werden gegrepen en zijn na 4 uur de stad ontvlucht!!! daar hebben we gewoon 14 uur voor gereist, zelfs langer gereist dan van nederland naar marokko, nee na al die gezelligheid van de dorpjes, het gemoedelijke konden we de stad niet meer aan, en zijn na een korte tussenstop in Chefchouen, het blauwe layback stadje, weer terug naar het zuiden gereisd, naar Essaouira.

Tijdens deze bus reis nog wel een 'daar ging mijn string verhaal'. De busstopte heel even, maar omdat wij in het verleden wel eens de bus zagen weg rijden tijdens een plas stop, had ik erg haast en rende een wc in, daar stapte ik in een plas!!!!te get voor woorden, was het water of.......? niet aan denken he?

eenmaal op het strand van Essauouria deden we wat honnymooners eigenlijk moeten doen. relaxen, massages nemen, en lekker op het strand liggen en erg luxe dineren! en dat was hard werken!!! want ieder raar standje moest uitgeprobeerd worden.................................................................................en laat me even uitpraten, om bruin te worden!!!! wat iedereen die me kent weet dat ik niet van streepjes hou bij het bruin worden, maar de marokaanse zon kreeg de zijkant niet bruin, Dat was pas hard werken de laatste dagen hahahah

marokko is een geweldig land, al heeft het niet aan mijn verwachtingen voldaan, integendeel zelfs, 10, nee wel 100 keer beter! we hebben op 3 duizend meter door de bergen gelopen, ons buik vol van alle thee die we hebben gedronken, door de woestijn gereisd, in lokale bussen gezeten met 40 graden, het heel koud gehad in de toeristen bus door de airco, bij mensen thuis op de vloer geslapen. Al heeft het toerisme Marokko al wel ontdekt, wat is de marrokaan gewoon gebleven! En wat is het een ontzettend schoon land! zelfs de stoffige markt is netjes, het vlees hangt er netjes bij! zo dachten wij over marokko, over het zuiden, want eenmaal in het Noorden zagen we zoveel verwesterse invloeden, rommel op straat, bijdehande jongens, over sex gebied, een totaal andere cultuur, Maar wat zijn wij blij dat we alles hebben mogen zien, zodat we kunnen zeggen, ja, we hebben marokko echt kunen ervaren!

m'a assalama Marokko en hoi nederland!!

groetjes Michiel en iris

Reacties

Reacties

Anja

Wa fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben
gehad! Helaas zit het er weer op! Een goede terugreis
gewenst! En welkom weer in het zonnige Nederland!!
Liefs Anja

Jalke

Wat goed dat jullie je uitermate vermaakt en genoten hebben. Iris, je hebt nog vriend geschreven....het is je man ;-)

Liefs Jalke

Els

Haha, ik hoop dat je inmiddels niet meer wijdbeens loopt :-)
Ook in Marokko kun je dus erg ziek worden! Hoop dat Michiel zich nu wat beter voelt. En jij??? Heb je nog steeds een maag van ijzer??? Fijn dat deze reis jullie zoveel heeft gegeven.

Je komt naar het zonnige westen.....de zomer heeft Nederland niet overgeslagen. Tja, wel pas sinds woensdag en maandag schijnt het weer over te zijn. Maar ja, voor nu dus even bakken. Jullie komen terug in mooi weer en kunnen weer verder bakken. Je bent vast nog heel wit ;-)

Maar, een goede reis gewenst en hopelijk tot snel.

Dikke kuzzz

Sonja

Hoi,

Klinkt allemaal super. Jullie willen vast nog niet naar huis, maar wij vinden het wel weer gezellig als jullie er straks zijn. Het weer is hier overigens ook super, dus het bruinen kan straks gewoon doorgaan.

X Son

Astrid

Wijdbeens lopen....verschillende standjes....ja nu klinkt het echt als huwelijksreis hahaha! Wat een ervaringen hebben jullie opgedaan, dit was weer een heel bijzondere reis en ik wacht op de foto's. Zal de THEE volgende week voor je klaar zetten als je weer komt werken ;>) .................
Tot snel
Astrid

Nelly van Hoek

Hoi Iris, bedankt voor je mooie verhalen ik heb er weer van genoten.

Gerrie en Ome Niek

Iris en Michiel,
We hebben samen van jullie verhalen genoten.
En welkom thuis!

Martine

Hahaha, ik wilde je er ook aan herinneren, dat je nu 'een man' hebt ipv een vriend... hihi
Welkom thuis lieve Iris en Michiel!

Mirjam Zevenhuizen

Wij (mirjam & jamal) hebben jullie op een balkon boven Djemaa el Fna ontmoet op de laatste avond voor jullie vertrek.
Erg leuk om zo toevallig jullie reisverslag tegen te komen! Errug leuke foto's en de beschreven reiservaringen zijn echt erg leuk om te lezen!!

Ellen Vocking

Hey,
was naar je op zoek op hyves en facebook, maar kon je niet vinden. Heb gegoogled en kwam op deze site terecht. Leuke verhalen. En lees dat je getrouwd bent! Van harte gefeliciteerd! Leuk.
Zelf woon ik tegenwoordig in Arnhem met mijn vriend en dochtertje (van bijna één jaar).
Hoe gaat het verder met je? Zou het leuk vinden om eens iets van je te horen
Groetjes Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!